poniedziałek, 30 stycznia 2012

ZIMA TRZYMA

Śniegu co prawda nie ma, sporo deszczu spadło. Niby sezon się nigdy nie kończy ale kiedyś trzeba do sprzęta solidnie zajrzeć. Temperatura spadła ostatnio poniżej zera co mnie popchnęło do działania.

Wpadłem w wir rozbierania, rozkręcania i dekompletowania w poszukiwaniu zbyt dużych luzów, zapieczonych śrub, urwanych rzeczy i innego cholerstwa, które wymaga wymiany. Motorek wygląda następująco:



Planowany zakres prac:
 - sprawdzenie i jeśli trzeba to regulacja luzów zaworowych
 - wymiana świec zapłonowych 
 - wymiana oleju i filtra oleju 
 - wymiana płynu chłodzącego
 - kontrola łożysk główki ramy (są wporzo :))
 - konserwacja styków i kostek elektrycznych
 - kontrola i ew. wymiana styków pompy paliwa
 - wymiana zębatki przedniej na nową
 - malowanie proszkowe kilku elementów (m. in. stelaż czachy)
 - wymiana i uzupełnienie brakujących śrub, zabezpieczeń, gumek, podkładek, spinek, i innych pierdół. Pan  HONDA z RPM Wrocław przyjmuje zamówienia na każdy osobny atom modelu Africa Twin :D
 - demontaż wahacza i kiwaczki prolinka - kontrola stanu łożysk, smarowanie - wymiana jeśli trzeba (jedynie 2 uszczelniacze i jedna śruba lekko nie domagały - wymienione na nowe)
 - mycie łańcucha
 - naprawa tłumika + wymiana uszczelki (tłumik na połączeniu z kolektorem mocno skorodował)
 - czyszczenie i lakierowanie kolektorów wydechowych
 - zmiana podłączenia grzanych manetek - zwierają i zapalają stop :P
 - montaż woltomierza
 - montaż dodatkowego gniazda 12V
 - konserwacja, czyszczenie i smarowanie centralki
 - kontrola stanu łożysk i uszczelniaczy tylnego koła
 - hamulce są ok - wszystkie klocki, czyszczenie zacisków, wymiana tylnej tarczy i wymiana płynów hamulcowych przód i tył zrobiono w październiku.
 - montaż stelaży bocznych tył i kuferka centralnego 
 - wymiana ślizgu łańcucha napędowego
 - wymiana ułamanego pokrętła kranika na nowe.
... i co tam jeszcze moje oko wyłapie :)

A poniżej graty odebrane z lakierni. Stelaż czachy, stopki, sety kierownika, uchwyt "podnośnik", dźwignia hamulca i stopka boczna. Teraz wszystko ładnie broni się przed rudą.


Plan serwisowy został wykonany w 110%. Przegląd wiosenny wraz z wymianą świec został wykonany w RPM Honda we Wrocławiu. Zsynchronizowano również gaźniki i zmierzono kompresję, która wynosi dla obydwu cylindrów po 11 atmosfer a znaczy to mniej więcej tyle, że serducho jest bardzo zdrowe. Zwłaszcza, że od 7000 km nie ma zauważalnego zużycia oleju. 

Brak komentarzy: